Architektura
  • Modułowy wieżowiec o wysokości 320 m.
Projekt
  • Wertykalna Szkoła Architektury
Autor
  • Marta Komorowska
  • Bartosz Koszałka
Lokalizacja
  • Dubaj, UAE
Etap
  • Wyróżnienie w konkursie międzynarodowym, architektonicznym na projekt wertykalnej Szkoły Architektury w Dubaju
Powierzchnia
110 000 m2

Wyróżnienie w konkursie międzynarodowym, architektonicznym na projekt wertykalnej Szkoły Architektury w Dubaju.

Odpowiadając na pytanie, jak stworzyć nowe oblicze szkoły architektonicznej, projekt musi odpowiedzieć na pytanie, jak przenieść dotychczasowy schemat kształcenia na „pionowy”. Głównym celem projektu jest podzielenie obszaru planu na trzy części. Centralna część odpowiada za komunikację pionową pomiędzy poszczególnymi strefami. Otwarta przestrzeń pośrodku stwarza studentom i profesorom możliwość interakcji, wzajemnego uczenia się i wyrażania swoich poglądów. Kolejna to strefa prywatna, na którą składają się strefy nauki – kameralne miejsca do nauki.

Co więcej, aby osiągnąć interakcję między ludźmi w budynku, obszary dla studentów i profesorów są wymieszane ze sobą na różnych piętrach, aby było to możliwe. Konstrukcja projektu składa się z centralnego rdzenia, ramy, modułów stałych oraz kostek ruchomych. Trzecia część , moduły sześcienne mogą zmieniać swoje pozycje i można je dostosować do przestrzeni wielofunkcyjnej, dzięki czemu plan jest bardziej wydajny i elastyczny. Konstrukcja budynku umożliwia przyszłą rozbudowę. W razie potrzeby można dodawać kostki, aby tworzyć nowe przestrzenie. Studenci będą mieli możliwość zaprojektowania własnych sześcianów np. na wystawę lub zmiany aranżacji przestrzeni poprzez przesuwanie modułów i tworzenie nowych rozwiązań przestrzennych. To duże wyzwanie, ale to świetna okazja, aby projektować przez praktykę w szkole i zobaczyć, jak zmienił się budynek po ukończeniu studiów. Wieżowiec ma wysokość 320m z możliwością dalszej rozbudowy.